Rázová vlna

Rázová vlna je akustická vlna přenášející vysokou energii do bolestivých míst a do vazivové a myoskeletální tkáně. Tato energie vyvolává léčebné a regenerační procesy v měkkých tkáních a ve šlachách.

Rázová vlna je jednou nejúčinnějších současných léčebných metod, při které dochází k interakci mezi vysoce intenzivními zvukovými vlnami a tělesnými tkáněmi. To vyvolává celou řadu příznivých účinků, mezi které řadíme:

• stimulaci kolagenu, narušení a rozpouštění vápenatých usazenin ve šlachách a v úponech
  • neovaskularizaci, zlepšení prokrvení a zvýšení látkové výměny v postižené oblasti
  • snížení napětí ve tkáních, stimulaci protizánětlivých procesů, tlumení bolesti s následným zlepšením hybnosti
  • aktivaci buněk produkujících vazivovou tkáň v procesu hojení jizev, zvýšení produkce bílkovin a zlepšení regenerace postižené tkáně

Nejčastější indikace léčby rázovou vlnou

• tenisový nebo golfový loket
  • patní ostruha, akutní i chronické záněty paty
  • bolesti v oblasti ramenního, kyčelního či kolenního kloubu
  • bolesti při nadměrné zátěži kolene
  • bolestivá třísla, záněty nebo bolesti Achillovy šlachy
  • bolest a tlak na holenní kosti

Kontraindikace léčby rázovou vlnou

• poruchy krevní srážlivosti
  • pacienti s nádory
  • gravidita (nevhodná je aplikace v místě a okolí plodu)
  • při léčbě kortikoidy v posledních čtrnácti dnech
  • po rentgenové terapii

Léčba rázovou vlnou má minimální vedlejší účinky, mezi které může patřit zarudnutí kůže, mírný otok či pocit necitlivosti, event. krátkodobé zvýšení bolesti po aplikaci.

Léčba obvykle zahrnuje 3 až 5 sezení v rozmezí 5-7 dnů. Doba jednoho sezení je 10-15 minut.

K léčbě RV využíváme přístroj BTL - 6000 SWT TOPLINE

OBJEDNÁNÍ na tel. 774 430 100